Returnering og reklamation

Hos Dansk Varebørs har du 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager din pakke. Indenfor dette tidsrum kan du sende varen retur og få pengene tilbage, hvis varen ikke er taget i brug. Er de 14 dage overskredet vil pakken automatisk blive sendt retur til kunden og ingen penge refunderet.

Vi anbefaler, at du sender pakken med track & trace, da Dansk Varebørs ikke står til ansvar for uforsikrede pakker. Det er på eget ansvar at sende uden forsikring. Pakken kan risikere ikke at komme frem til vores kontor, hvis du vælger returnering uden forsikring. 
Sammen med din returlabel vil du få tilsendt en returseddel, hvor du kan skrive dit ordrenummer og detaljere, hvorfor du sender ordren retur.

Når vi har modtaget returpakken på vores lager, vil behandlingstiden være 7-14 hverdage.

 Vi tager ikke din pakke retur, hvis:

  • Hvis produktet er beskadiget.

  • Produktet ikke er pakket forsvarligt ind.

  • Hvis evt. mærker (primært på tøj) er fjernet fra produktet.

Køb returlabel her:

Køb returlabel her 

Du er også velkommen til at købe porto på anden vis. 

Pakken sendes til:

Dansk Varebørs 

Tåstruphøj 16 

4300 Holbæk

Reklamations regler:
Dansk Varebørs giver altid 24 måneders reklamationsret på alle dine køb.

Har det produkt du har købt hos Dansk Varebørs fejl eller mangler, har du mulighed for at gøre brug af vores reklamationsret.

Bevisbyrden omkring reklamationsret:

Opstår fejlen indenfor 6 måneder, formodes fejlen at have været til stede ved købet, og det er sælger (Dansk Varebørs) som skal sandsynliggøre det modsatte. De resterende 18 måneder er det som udgangspunkt køber, der skal godtgøre dette.

Forretningsgang vedr. reklamation.

  • Dansk Varebørs har lov til at forsøge reparation, op til to gange, af det skadede produkt.
  • Reparation skal afsluttes inden for rimelig tid.
  • Hvis fejlen ikke kan udbedres ved reparation (som beskrevet ovenfor), tilbyder Dansk Varebørs kunden et tilsvarende produkt eller kunden kan få pengene tilbage.

Dansk Varebørs’ reklamationsforpligtelser.

  • Dansk Varebørs er forpligtet til at udføre reklamationsreparation eller ombytning, hvis fejlen i produktet er opstået ved almindelig brug.
  • Er skaden selvforskyldt eller sket ved fejlagtig brug, bortfalder vores reklamationsforpligtelser.
  • Har produktet lidt overlast eller er det brugt fejlagtigt, og er skaden selvforskyldt af bruger/kunde, bortfalder vores reklamationsforpligtelser.

Opdager du en fejl eller mangel ved det købte produkt, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid, kontakte Dansk Varebørs.

Klager og indsigelser.
Har du har klager eller indsigelser, skal du rette henvendelse til os på vores mail:

mail@danskvarebors.dk

Hvis vi mod forventning ikke kan blive enige, kan du rette henvendelse til:
Forbruger klagenævnet.
www.forbruger.dk

Carl Jacobsen vej 35
2500 Valby
Kfst@Kfst.dk

Tlf: 4171500 ( Hverdage 9-12 )